10 December 2010

hidup

aku rase happy sgt dlm hidup aku ni . kadang2 , terase sunyi , terase sedih , terase semangat , dan mcm2 rase laah . bile aku ade duit , senyum yg terukir akan bertambah kembang di bibir . tapi rase nak carik duit tu malas laa pulak . bile dah keje rase nak balik jee . bile tak keje , sibuk nak keje . haish , apehal laa dgn aku ni . aku suke mcm bnde2 yg enjoy . aku suke maen futsal . bile datang tension aku , aku maen gitar . bile datang happy aku "hello mane ?! jom laa kuar lepak !" bile tyme aku sedih , aku kusut dan berat untuk mungukir senyuman dan sgt malas untuk membuat sesuatu . ibu ku yg sentiase marah , memberi semangat , nasihat , membebel , buat lawak bodohnye , bercerite mcm2 . sentiase bagi ilham dalam hidup ku . walaupon kadang2 aku merusuh dgn bebelan ibu aku tuh . tapi aku takot dan sgt2 takot untuk kurang ajar dgn dye . semenjak arwah ayah dah tak ade . aku rase aku ni mcm tak ade aktivit sosial dg keluarge lagi . dgn ayah tiri ni okay . tapi boring sikit laah . aku tak tahu nape . padahal aku boleh kuar sesuke hati aku . yelaa kan . dye ayah tiri aku .
maybe aku tak rase pngorbanan dye lagi . adik pula , semenjak makin gemuk ni , makin keras kepale . aku kadand2 frust jgak . ibu aku tu da laa mngandung . ade darah tinggi . lagi dye nak kurang ajar dgn ibu . aku ni penuh dgn sifat kesian . aku ape lagi "kau pegi je laa buad ape yg ibu suruh tuh ! tak payah nak memekak ! pegy cepat " HAHAHA kadang2 , bile dye melawan balik . aku belasah jee . tapi dye ni maybe tak mcm adik korang . bile aku lawan dye , dye lawan aku balik . abis tunggang langgang bilik aku jadi tempat boxing dgn dye . last2 , due2 kene halau dok luar umah . HAHAHA , aku tak tahu ape laa jadi bile dah besar nanti . adik g sekolah sam10 . dok asrama !. yes , bilik ni jadi milik aku sepenuhnye mase dye bersekolah nanti . HAHA suke betol aku . HAHA

No comments:

Post a Comment